In de pers

Claxe 2.0 is live

De nieuwe versie van Claxe staat live.
Het nieuwe Claxe scant nog nauwkeuriger waar uw concurrentie mee bezig. Dankzij heldere lijsten met afbeeldingen ziet u razendsnel welke nieuwe producten, merken en services uw concurrenten toevoegen. Door meer dan 5 concurrenten te volgen heeft u snel een beeld wat er in uw markt gebeurd.

Daarnaast we geprobeerd goed naar uw wensen te luisteren. Vanaf nu toont Claxe ook informatie over prijzen van producten. Wij hebben bewust gekozen voor prijssamenvattingen. Dus bij Claxe geen eindeloze lijsten van prijswijzigingen bij uw concurrent. Wel een handig en snel overzicht met de grootste prijsstijgingen en prijsdalingen.

Ondanks de vernieuwde contentspider en de prijssamenvattingen hebben we de maandfee laag kunnen houden. De doelgroep voor Claxe blijven met name de inkoop en marketing afdelingen van webshops, fabrikanten die hun (potentiële) dealers willen volgen en partijen die op zoek zijn naar marktinformatie.

Bij Claxe 2.0 sluiten we per maand maximaal 10 nieuwe klanten. Het optuigen van een account kost ons gemiddeld 20 werkuren voor circa 7 concurrenten. Voor een testperiode van 30 dagen vragen wij daarom nu een kleine bijdrage van 50 euro.

STARTUP CLAXE MONITORT CONCURRENTIE

Groningen, 20 september 2017 – Claxe, de eerste Europese concurrentie-monitoringtool opent per 20 september haar deuren. De tool maakt het mogelijk om inzicht te krijgen in waar concurrenten mee bezig zijn. Kortom, deze zakelijke zoekmachine signaleert alles wat nieuw is. Welke diensten of producten hebben marktspelers aan hun aanbod toegevoegd? Wat zijn de trends voor het aankomende seizoen? En hoe ziet de markt er in het buitenland uit?

Nieuwe content scannen

Waar andere pakketten focussen op de online reputatie, social media of prijsmonitoring, focust Claxe zich specifiek op wat de concurrentie doet op het gebied van content. Claxe monitort de door de gebruiker opgegeven concurrenten op het gebied van nieuwe producten, merken en diensten. Dagelijks toont Claxe een overzicht van de ontwikkelingen.

Claxe persbericht screenshot

Marktbewegingen volgen

Een tool om makkelijk je concurrenten te kopiëren? “Nee, absoluut niet!” legt oprichter Henk Jan Bijmolt uit: “Met de tool ontdek je waar je concurrentie de focus heeft. Zo bepaal je nog beter je eigen koers. Door gemiddeld 6 concurrenten te volgen, krijgt men inzicht in de marktbewegingen, ontdekt men trends en krijgt men inspiratie om zelf mee aan de slag te gaan. Wie het meest en minst actief is in jouw branche geeft de gebruiker ook belangrijke marktinformatie over de plannen van anderen.”

Bijmolt vertelt verder: “Door de grafische weergave zien gebruikers heel snel wat er in hun markt speelt. Binnen een paar minuten weet je hoe de markt zich ontwikkelt. Dus geen lange lijsten of ingewikkelde rapportages. Met de ingebouwde lijst-functie kun je meteen actielijsten maken.”

“Tevens wordt de tool ingezet om bij spelers in andere landen een kijkje in de keuken te krijgen. Het is bovenal voor 1001 branches geschikt, van webwinkel tot verzekeraar, van reisaanbieder tot telecomaanbieder.” , eindigt Bijmolt.

Voor wie wil testen, biedt het startende bedrijf een “niet happy binnen 30 dagen, geld terug” policy. Meer informatie is te vinden op www.claxe.nl